Tijdens de corona-crisis is er onbewust voor veel mensen tijd ontstaan om na te denken over hun leven. Je gaat je bepaalde dingen beseffen. Misschien heb je een bepaald doel wat verloren wat gegaan in de jaren. Misschien wil je minder gaan werken doordat het vaker samenzijn met je gezin je doet beseffen wat je mist. Misschien wil je wel je eigen bedrijf starten. Nu er steeds meer online verkocht wordt, groeit ook het aantal webshops. In deze blog geef ik een aantal tips om jouw eigen webshop te beginnen.
De site
Het allereerste gedeelte van een webshop, zoals de naam als zegt, betekent dat deze online is. Zodoende is het belangrijk dat er een site van de grond wordt geholpen. De vraag is echter of je dit zelf kan of niet. Voor de meeste mensen is dit niet een skill die zij zelf hebben, maar gelukkig zijn er bedrijven die hierbij kunnen helpen. Zo is Itonomy gespecialiseerd in het maken van Magento 2 webshops. Wat is Magento 2 denk je nu waarschijnlijk. Magento 2 is een soort webshop. Er zijn verschillende soorten webshops en deze verschillen van elkaar of het vlak van functionaliteiten. Magento 2 is onder deze soorten een uitgebreide soort en is dus geschikt voor bedrijven met een grote omzet. Magento 2 pwa functioneert daarnaast los van bekende besturingssystemen waardoor het bijvoorbeeld mogelijk is om push notificaties te sturen. Er zijn dus veel functionaliteiten en er wordt meer gericht op de groei die de investering kan veroorzaken.
Proefrit
Uiteraard is het heel erg belangrijk om zodra jouw webshop gebouwd is om deze een aantal keren uit te proberen. Deze tip geldt echter niet alleen voor een startende webshop, want ook voor al bestaande webshops is het belangrijk dat zij zich constant proberen te verbeteren. Zodoende moet je je bewust zijn van de manier waaruit jouw site werkt. Ook kan je vrienden en kennissen vragen om een eerlijke mening van de site te geven.
Ervaringen van klanten
Daarnaast is het natuurlijk erg belangrijk om op de hoogte te zijn van hoe jouw klant de website ervaart. Zijn er zaken die afleiden of zijn er zaken die beter vormgegeven kunnen worden. Zodoende kan het handig zijn om een enquête op de site te openen waarin een klant zijn ervaringen achter kan laten. Zulke feedback kan vervolgens weer meegenomen worden in aanpassingen van de webshop. Ook moet je rekening houden met situaties waar de site er uit kan liggen en dus tijdelijk niet beschikbaar is. Dit soort zaken zijn ook belangrijk om te bespreken met de ontwikkelaar.