Een groot deel van ons leven speelt zich online af. Even je mobiel checken voor het weer, even inloggen om te zien of er nog mail binnengekomen is en natuurlijk online shoppen. Ook in de B2B markt wordt er steeds meer online gekocht. Denk hierbij aan bouwmaterialen en kantoor artikelen. Er zijn steeds meer bedrijven die hierop inspelen en hun producten aanbieden via een B2B webshop. Je kunt je voorstellen dat dat een flinke logistieke uitdaging kan zijn. Maar gelukkig zijn er oplossingen. Een goede B2B webshop maakt gebruik van een goed B2B ecommerce platform.
Een B2B webshop
Want waarom zou je nog naar de fysieke winkel gaan, als je het allemaal online kunt regelen? Zeker in deze tijden van COVID-19, waarin we geacht worden zoveel mogelijk uit de buurt van anderen te blijven, is online shoppen een uitkomst. En dat zie je wel in de cijfers die worden vrijgegeven. De B2Bwebshops hebben, ondanks alle ellende met ziekte en het coronavirus, een topjaar! Het is dan wel zaak om je voorraden goed op orde te hebben, zeker als B2B webshop. Een klant moet in één oogopslag kunnen zien of een bepaald product op voorraad is.
Wat is het voordeel van een B2B ecommerce platform?
Het allergrootste voordeel is dat je je klanten op hun wenken kunt bedienen. Doormiddel van een eigen portaal kunnen klanten direct zien wat zij bijvoorbeeld de vorige keer hebben besteld. Daarnaast kun je op B2B webshop een veel groter assortiment plaatsen dan in een fysieke vestiging. Klanten hebben dus meer keuze en hoeven niet naar een fysieke winkel
Je klant voelt zich speciaal en zal meer besteden
Want zo werkt het gewoon. Je klant is, uiteindelijk, ook maar een mens en mensen vinden het erg fijn als er met ze meegedacht wordt. Zo kun je op basis van vorige bestellingen gerichte aanbiedingen doen.Je klant heeft zelf misschien nog niet aan die opties gedacht, maar zal het wel heel attent vinden dat jij meedenkt. De kans dat het bestelde bedrag omhoog gaat wordt dan ook steeds groter.