Virtual assistant: een veelzijdige baan

Vanuit huis werk ik voor diverse opdrachtgevers als Virtual Assistant. Een erg veelzijdig beroep maar soms ook best pittig. Als Virtual Assistant ben je vaak de spil binnen de organisatie maar dan op afstand. Het is erg belangrijk dat je gezien wordt en je laat zien binnen het bedrijf. Dat is nog niet zo eenvoudig als je vanuit huis werk en je dus nooit op kantoor bent.

De juiste werkplek

Omdat je vanuit werkt is het belangrijk dat je een goede en rustige werkplek hebt. Vaak zit ik aan de keukentafel te werken omdat ik dat gewoon erg gezellig vind. Echt een goede werkplek is dat natuurlijk niet. Ook een goede bureaustoel is erg belangrijk. Al snel merk je dat de eetkamerstoelen toch echt anders zitten dan die goede bureaustoel op het werk. Dit is erg slecht voor je rug. Schaf dus een goede stoel aan waar je goed rechtop zit en goed aansluit bij de tafel. Naast je laptop, tafel en stoel is een telefoon van groot belang. Omdat je vanuit huis werkt moet je wel goed bereikbaar zijn. Een headset of oordopjes zijn ook geen overbodige luxe aangezien je veel belt en typt tegelijkertijd.

Het aantal uur dat je werkt per week kan je zelf indelen. Zelf werk ik gemiddeld 10 uur per week voor 3 verschillende opdrachtgevers. Hierbij is het erg belangrijk dat je per opdrachtgever een apart telefoonnummer hebt en uiteraard een aparte virtuele omgeving om in te werken. Ga goed voorbereid aan de slag en doe nooit werkzaamheden voor 2 verschillende opdrachtgevers tegelijkertijd. Dit brengt veel verwarring met zich mee en bovendien zorgt het voor veel onrust in je hoofd. Ooit heb ik deze fout gemaakt en stuurde een totaal verkeerd mailtje door die was bestemd voor de andere werkgever. Een cruciale fout dus.

Opbouwen van zakenrelaties

Als je vanuit huis werkt is het erg prettig als je binnen je functie contact hebt met de buitenwereld. Het opbouwen van zakenrelaties is dus erg belangrijk. Zorg ervoor dat je een telefoonvergoeding of een mobiele telefoon van je opdrachtgever krijgt zodat je altijd bereikbaar bent op een zakelijk nummer. Meestal bestaan je werkzaamheden uit het beheren van de mailbox. Hierbij heb je natuurlijk veel emailverkeer en contacten die je legt. Het nadeel hiervan is dat je geen relatie met de mensen opbouwt. Het bellen van je contacten is persoonlijker en zorgt uiteindelijk voor een band. Het opbouwen van deze band kost in het begin veel tijd maar verdient zich uiteindelijk dubbel en dwars terug.

Recente Artikelen

Waar moet je op letten bij het afsluiten van een telefoonabonnement

Tegenwoordig zie je iedereen non-stop op hun telefoon. Mensen sturen berichtjes, bellen de hele dag door en maken gebruik van andere social media kanalen....

Buig mdf en Fibo wandpanelen mogen niet ontbreken in de nieuwe keuken

De meeste huiseigenaren kijken graag naar shows over het verbouwen van huizen. Deze shows geven heel wat inspiratie over top interieur binnen een budget....

Horeca vloeren hebben het zwaar!

Het is eindelijk zo ver: je horeca bedrijf mag weer, zonder restricties, QR-codes, mondkapjes en andere maatregelen geopend worden. Dat is natuurlijk goed nieuws....

Energie en geld besparen in je woning? Hoe dan?

Op zoek naar een goede deal om energie en geld te besparen in je woning? Kijk dan eens op VoordeelProduct.nl! Deze website...

Je sloopauto verkopen is zo geregeld!

Wanneer je auto total loss is verklaard na een aanrijding of technisch total loss na een technisch mankement wat er voor zorgt dat de...

Gerelateerde Artikelen